torsdag 2. april 2009

Brownies

I går var jeg hos Karine sammen med Ingrid og Mari. Vi spiste rundstykker med masse godt pålegg, drakk te og fikk oppdatert hverandre på hva som hadde skjedd siden sist. Jeg hadde bakt brownies (fra bunn!). Brownies er en av mine favorittkaker og den eneste oppskriften jeg kan utenat, og jeg vil påstå at den er ganske god. Oppskriften er nederst her hvis du vil prøve selv.

Til og med hjerter! (les hvordan man får til dette trikset nederst)

Ingrid

Karine

Mari

Ble ikke noe bilde av meg i går, men i morgen har jeg fri og skal få gjort masse greier, kanskje jeg skal prøve meg på en sånn ett-bilde-i-timen-post?

Brownies ala Kamilla

2 egg
3 dl sukker
100g smelta smør
1,5 dl hvetemel
4 ss bakekakao
0,5 ts vaniljesukker
Smør til smøring av kakeform
Melis til pynt

Man blander 2 egg og 3 dl sukker mens man smelter 100g smør i en kjele. Så rører man inn smøret og henter en sikt/sil. Så sikter man melet, kakaoen og vaniljesukkeret oppi og rører godt. Deretter heller man røra i en form (kan være en rund form også) som er veldig godt smurt. Stekes i 20-30 min på 180 grader (nederst i ovnen). Kan variere litt hvor lenge den bør stekes, jeg pleier å ta ca 25 min for å få den passe seig.
Når kaka er avkjølt kan man klippe ut hjerter (eller hva som helst) i papir og legge på kaka. Så tar man melis i en liten sil og drysser over, før man tar bort papiret. Voila: Hjerter på kaka!
Velbekomme :)

1 kommentar:

Drea sa...

Her sitter jeg og er utrolig godtesjuk (selv etter en påske med altfor mye godt...), og så ser jeg bildet av brownies på bloggen din. Brownies! Åh, det er så godt. Det så himmelsk ut! :)